Art Nouveau. Bijuterii

By: La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur

iun. 06 2012

Categorie: Joia scrie subreta!

26 comentarii

Stilul Art Nouveau a devenit popular în timpul anilor 1800 şi a continuat să influenţeze arhitectura, textilele, designul interior și arta bijuteriilor până în 1919. Mișcarea s-a suprapus atât perioadei victoriene cât şi celei edwardiene şi a constat în celebrarea naturii și a feminității.

Deși începuturile acestui stil sunt departe în timp, numele este fixat târziu, fiind derivat din denumirea galeriei de decor interior deschisă de Samuel Bing la Paris, în 1896, „Maison de l’Art Nouveau”. Această sintagmă a fost introdusă în Anglia pe la 1890, de William Morris (marele textilist, creatorul unor splendide stofe cu desene incredibile!), apoi s-a răspândit pe continent şi în America.

Acelaşi stil în Germania a fost numit „Jugendstil”, după titlul unei reviste numite „Die Jugend” („Tineret”), în Olanda „Slaoliestijl” („Stilul ulei de salată”) şi în Italia, „Floreale” sau „Stile Liberty”  .

Art Nouveau a adus cu sine bijuterii mult mai accesibile. S-a renunțat la pietrele costisitoare şi la metalele preţioase în favoarea cornului, fildeşului, pietrei lunii, peridotului și topazului (numit și diamant săsesc). Dar accesibilitatea a contribuit și la declinul stilului Art Nouveau.

Supra-comercializarea şi producţia de masă din anul 1900 a dus la sfârşitul mişcării, în 1919.

Bijuteriile Art Nouveau au promovat motive care scot în evidenţă libertatea şi erotismul feminin, schimbarea anotimpurilor, influenţele mitice şi pasiunea pentru natură. Un motiv frecvent, specific mai ales broșei de tip Art Nouveau, este femeia-zână, parţial îmbrăcată, cu părul lung, care îi curge la picioare, transformând-o într-o ființă cu aripi. Creaturi mitice, inclusiv şerpi, creaturi marine şi dragoni sunt, de asemenea, populare în bijuteriile Art Nouveau.

Deşi mişcarea s-a încheiat la începutul secolului al XX-lea, a creat o influenţă durabilă asupra designului de bijuterii până astăzi.

Stilul a rezultat dintr-o revoltă împotriva formelor rigide, anoste și promovează linii curbe, cu motive naturale, asimetrice, în mare măsură influenţate de arta japoneză. Pietrele prețioase sunt plasate pentru a sublinia frumusetea bijuteriilor Art Nouveau. Este notorie preferința pentru perle şi cabochoane de opal sau piatra lunii, în defavoarea pietrelor fațetate. Sunt bijuterii pline de culoare prin asocierea cu emailarea. Piesele sunt pandantive, coliere, cercei, brățări, broșe și ornamente elaborate de păr.

Printre exponenţii de marcă, în Franţa au fost Rene Lalique, Maison Vever, George Fouquet şi Lucien Gaillard, în Belgia, Wolfers Philippe şi în Viena, Josef Hoffman. În Anglia, liderii au fost Charles R. Ashbee şi Henry Wilson, iar în Scoţia Charles Rennie Mackintosh.

26 comments on “Art Nouveau. Bijuterii”

  1. mi-am ales primul medalion, că-mi aduce aminte de mărțișoarele de pe cînd eram fetișcană. de fluturi am fobie…

  2. Lui Emma Bovary i-ar fi placut. Ce rau sunt!

  3. Tu les as aussi fabriqué durant une pause cigarette? 😉

  4. plus cher qu’une cigarette mais aussi beaucoup plus beau!

  5. […] o mare iubitoare de bijuterii. Inelele sunt slăbiciunea mea! Cele mai multe sunt în monturi art nouveau, fiindcă acest stil mă reprezintă. Unul dintre cele mai frumoase dintre inelele mele este din […]

  6. […] mai drag îmi este unul art nouveau, din aur roz, cu diamante, pe care l-am primit când a apărut numele soțului meu pe prima mea […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: