Ducesei Veveriță

I-am promis Ducesei Veveriță să scriu ceva despre veverițe, dar nu am avut încă timpul necesar pentru aceasta și,  poate, nici inspirația potrivită, ori starea de suflet pentru atâta gingășie și, ca să nu rămân datoare, am să evoc o scriitoare din epoca victoriană care a scris mult mai generos decât aș fi reușit eu vreodată, Beatrix Potter, al cărei album de familie îl puteți vedea dacă veți da clik pe numele scriitoarei.

S-a născut în 1866, în 28 iulie, aș zice, wow! cu o sută de ani înaintea mea! S-a afirmat nu doar ca scriitoare, ci și ca om de știință, ceea ce era mare lucru pentru o femeie din vremea reginei Victoria.  „Povestea Veveriței Ronțăie Alune „, „The Tale of Squirrel Nutkin” a fost ilustrată, ca și alte creații ale ei, chiar de autoare și publicată în 1903.

Iată câteva pagini  preluate de aici http://www.nytimes.com/2012/11/02/arts/design/beatrix-potter-the-picture-letters-at-the-morgan.html

10. Letter to Eric Moore_August 21 1892

bp_norah_moore_letter_page2_3

02BEATRIX_SPAN-articleLarge

Îmi sunt dragi aceste pagini, cu atât mai mult cu cât, la ultima curățenie de Crăciun, mi-am rupt toate ciornele de la „Scrisorile Contesei de Chou-Fleur”, cele scrise cu mâna mea, nu la calculator… Nu știu ce mi-o fi venit…

170892-2e994-48846167-m750x740-uefb4dPlanșele points de croix au fost preluate de aici: http://olgahs.gallery.ru/watch?ph=SCu-ds7hz

Ele reproduc desenele lui Beatrix Potter.

11 comments on “Ducesei Veveriță”

  1. Vaaaaaaaaaaaaaai, cat de frumooooooooooos. Multumesc. Sunt induiosata. veveritele sunt foarte simpatice. Abia astept sa scrii si despre arici

  2. Eu tot nu am aflat de ce pe toate veverițele din parcurile României le cheamă Mariana … 🙄


Lasă un comentariu